Zielona Szkoła w Gdańsku-Sobieszewie.

W dniach 30.05-03.06.2011r odbyła się Zielona Szkoła, której uczestnikami byli uczniowie klas Va, VB i VI. Opiekę nad uczniami sprawowali: Beata Wójcik, Iwona Stefańska, Artur Bielecki. Zajęcia na ?Zielonej Szkole? prowadzone były w oparciu o program wychowawczo-dydaktyczny i profilaktyczny. Podstawowym celem programu było zdobywanie wiedzy i umiejętności przez własne doświadczenie oraz obserwację otoczenia, aktywny wypoczynek, nabywanie umiejętności planowania i organizowania czasu wolnego, integracja grupy.

Realizacji tych celów sprzyjało miejsce pobytu ciekawe pod względem turystyczno-krajobrazowym, a przede wszystkim różnorodności zaproponowanych zajęć.
Podczas pieszych wycieczek dzieci poznały, krajobraz, historię odwiedzanych miejsc, faunę i florę różnych ekosystemów.
Pierwszego dnia pobytu zwiedziły Starówkę Gdańską, Złotą Bramę, Dwór Artusa, Fontannę Neptuna. Dużą atrakcja dla dzieci był rejs statkiem na Westerplatte z przewodnikiem na pokładzie. Podczas rejsu uczniowie mieli możliwość poznania historii Gdańska i zobaczyć ciekawe miejsca tego miasta. Uczestniczyły również w lekcji muzealnej Westerplatte-historia, której nie znacie.
Drugiego dnia zwiedzili sopockie molo, ?Operę Leśną?, Oceanarium w Gdyni.
W tym niezwykłym miejscu dzieci spotkały ponad tysiąc okazów morskich i wodno-lądowych. Atrakcyjnie przygotowana ekspozycja umożliwia obserwować, dotknąć i uczyć o życiu w morzach i oceanach . Uczniowie z ciekawością i zainteresowaniem odkrywali tajemnice podwodnego świata.
Miejski Ogród Zoologiczny w Gdańsku-Oliwie to jeszcze jedno z miejsc, które zapadło dzieciom w pamięci. Jest to szczególny ośrodek w Polsce. Na obszarze 120 hektarów mieszka 200 gatunków zwierząt pochodzących ze wszystkich kontynentów. Dzieci zdobyły tu wiele ciekawych informacji o życiu, hodowli, ochronie i opiece nad zwierzętami zagrożonymi wyginięciem.
Podczas pobytu na ?Zielonej Szkole? zwiedziły także Rezerwat Przyrody ?Ptasi Raj?. Obserwowały życie mało znanych gatunków ptaków zamieszkujących północną część Polski.
Zwiedziły Park Oliwski, Katedrę w Oliwie, a w powrotnej drodze Malbork.
Dużą atrakcją dla dzieci były spacery brzegiem morza. Zabawy na plaży, zbieranie muszli, poszukiwanie bursztynu, budowanie rzeźb z piasku.
Obok wycieczek i spacerów organizowane były zajęcia rekreacyjno-rozrywkowe, zabawy na boisku, grill, dyskoteka.
Podsumowaniem każdego dnia było spotkanie, które porządkowało wiedzę zdobytą podczas wycieczek. Dobór tematów i sposobów przekazywanych treści miał przede wszystkim wywołać aktywność uczniów. Pomóc w uzupełnieniu wiedzy, doskonalić posiadanie umiejętności, rozwijać samodzielność myślenia, uczyć odpowiedzialności za siebie i innych.

Beata Wójcik


Wróć
    cbk (2)