KĄCIK PRZEDSZKOLAKA

Kolejne zajęcia w ramach programu Czyste powietrze wokół nas

Podeszliśmy do sprawy bardzo poważnie! Przeprowadziliśmy krótką rozmowę na temat dymów, a potem wyruszyliśmy na wycieczkę po najbliższej okolicy w celu zlokalizowania źródeł dymu. Zbadaliśmy co i dlaczego dymi? A na kolejnych zajęciach  pogłębialiśmy nasza wiedzę na temat różnych źródeł i rodzajów dymów i ich przyczyn, określenie różnych rodzajów dymów, określenie przyczyn dymów pod czujnym okiem naszej pani Małgorzaty Gębskiej – Orzechowskiej. Kolejnym krokiem była zabawa z zielonym dinozaurem Dinkiem – maskotka programu „Czyste powietrze wokół nas”. Najpierw wycięliśmy i pomalowaliśmy Dinka, który nie lubi palaczy i ucieka przed dymem. A potem nauczyliśmy się  piosenki o naszym zielonym bohaterze, której refren brzmi:

Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek

Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.

Papieros to wróg nasz, zdrowie zabiera.

Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!

 

Ogródek w kąciku przyrody.

Na zajęciach sadziliśmy fasolę. Nic trudnego – ale bardzo interesujące! Dzieci w tym celu przygotowały słoiczki, gazę oraz najdorodniejsze nasiona fasoli. Każdy samodzielnie umieścił nasiona w odpowiednio przygotowanym wcześniej słoiczku i uzupełnił pojemnik wodą. Było to dla dzieci nie lada wyzwaniem, ale nie brakowało przy tym uśmiechu i zapału do pracy. Cały kolejny tydzień mali ogrodnicy będą doglądać do swoich małych upraw i obserwować poszczególne etapy wzrostu fasoli – od nasionka do roślinki. Naprawdę dobrze wiedzą, jak pielęgnować i szanować rośliny.

 

Przyrodnicze zainteresowania przedszkolaków

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma, my w zerówce mamy chomika.

W naszym przedszkolu regularnie odbywają się zajęcia z przyrody, an których dzieci odkrywają tajniki świata zwierząt i roślin.  Tym razem Pani Małgosia  przyniosła na zajęcia gościa, a był nim mały chomik. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się wielu ciekawostek na temat życia i hodowli tych małych gryzoni. Na koniec zajęć dzieci mogły nakarmić chomika, który na stałe zagościł u przedszkolaków. Teraz będą się nim opiekować wszystkie dzieci.

 

Pada śnieżek biały, puszysty ….

Zima wreszcie ukazała swe prawdziwe oblicze. Już dawno nie było tyle śniegu. Cieszy to szczególnie dzieci z oddziału przedszkolnego, które mimo mroźniej aury wybrały się na spacer do lasu. Zima im nie straszna, bo przed chłodem chronią ich ciepłe ubranka, rękawiczki i szaliki. Przyroda urzeka swym pięknem, wzbudza zainteresowanie i chęć obserwacji jej zjawisk. Wspaniałą zabawą okazuje się tropienie śladów na puszystym śniegu, które pozostawiły ptaki, zwierzęta i ludzie.  Przy zabawach na świeżym powietrzu czas mija bardzo przyjemnie. więcej>>>

 

„Czyste powietrze wokół nas” w wykonaniu oddziału przedszkolnego…

Serdecznie zapraszamy przedszkolaki w wieku 5 i 6 lat oraz ich rodziców do udziału w programie „Czyste powietrze wokół nas” – program przedszkolnej edukacji antytytoniowej. Jego założeniem jest ochrona dzieci przed szkodliwym wpływem dymu tytoniowego. Podejmowane działania skierowane do dzieci i dorosłych to pierwsze ogniwo w cyklu programów antytytoniowych. więcej>>>

 

 

Z wizytą u strażaków…

Dnia 06.12.br. Grupa 0a i klasa 1c wraz z wychowawczyniami w ramach wyjazdu mikołajkowego wybrały się do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu. Tam dzieci wzięły udział w projekcje „Bezpieczny dom”. Strażacy zorganizowali u siebie miejsce praktycznej nauki bezpieczeństwa. Dzieci dowiedziały się między innymi jak rozprzestrzenia się dym, jak działają czujniki dymu i czadu. Dzieci mogły się przekonać, jak nagrzewają się drzwi, za którymi się pali. Dowiedziały się, na co uważać, żeby nie doprowadzić do pożaru, czy jak bezpiecznie używać domowych sprzętów.

 

Urodziny najwspanialszego pluszowego przyjaciela  – misia

25 listopada 2017r. swoje święto na całym świecie obchodzi najpopularniejsza dziecięca przytulanka – pluszowy miś. W naszej szkole jej urodziny zorganizowaliśmy 24 listopada 2017r. Dla wyrażenia naszego serdecznego przywiązania do pluszowych przyjaciół, w tym dniu dzieci z grupy 0a  przyszły do szkoły ze swoimi ulubionymi pluszakami, a na korytarzu pojawiła się sympatyczna wystawa prac plastycznych, których bohaterem był pluszowy miś. Szczególne zainteresowanie wzbudziły przytulanki własnoręcznie wykonane przez dzieci. Najciekawsze prace zostały nagrodzone. Piątkowy poranek  z pewnością na długo zostanie w pamięci przedszkolaków.  Czekamy na misie w przyszłym roku…

 

 

Kodeks naszych przedszkolaków.

Dziecko powinno mieć prawo do bycia tym, kim jest, bycia dzieckiem z prawem do dnia dzisiejszego – nie można go traktować jedynie z punktu widzenia przyszłości, w którą wejdzie”  tak twierdził przyjaciel dzieci i nasz patron  – Janusz Korczak. Ma ono prawo do swego dziecięcego świata, z którego musi stopniowo wyrastać, podejmując coraz trudniejsze zadania. Dziecko ze względu na swoją niedojrzałość psychofizyczną i niezaradność wymaga specjalnej ochrony i opieki. Ma ono niepodważalne prawo do życia, nazwiska, narodowości, do życia w rodzinie. Specjalne uprawnienia przyznane dziecku przez prawo mają mu zapewnić odpowiednie warunki życia, pełny rozwój osobowości, a także możliwości pozytywnej samorealizacji swojego losu. Te i inne prawa dziecka oraz zasady obowiązujące w grupie przedszkolnej zostały przyjęte przez dzieci, które własnoręcznie podpisy Kodeks przedszkolaka , który przygotowały razem ze swoją wychowawczynią Małgorzatą Gębską – Orzechowską.

 

 Zerówka praktycznie poznawała zasady ruchu drogowego.

Na początku września dzieci z grupy Oa poznawały zasady ruchu drogowego. Było przy tym wiele zabawy i radości. Nasze przedszkolaki wybrały się na pobliskie skrzyżowanie i po praktycznych ćwiczeniach  z zachowania na drodze wykonywały bardzo interesujące prace plastyczne. Miało to na celu zaznajomienie dzieci z zasadami bezpieczeństwa drogowego, sygnalizacją świetlną oraz znakami drogowymi. Dzieci szybko odnalazły się w tej tematyce, wykazując duże zaangażowanie i miliony pomysłów na plastyczne realizacje tematu. Radości i zabawie przy tym nie było końca.

Spacer w poszukiwaniu skarbów jesieni.

W celu kształtowania wrażliwość dzieci na piękno jesiennego krajobrazu i poszerzania ich wiedzy na temat ekosystemu jakim jest park 15 i 26 września 2017r uczniowie z grupy 0A i 1c wraz z wychowawcami p. Małgorzatą Gębską- Orzechowską i p. Agnieszką Zimnicką wybrali się na wspólną wycieczkę do parku w Kowali. Dzieci obserwowały zmiany zachodzące w przyrodzie, rozpoznawały najpopularniejsze gatunki roślin i zwierząt żyjących w parku. Gromadziły też skarby jesieni, które po powrocie do szkoły znalazły miejsce w kącikach przyrodniczych w klasach. Wiele radości sprawiły dzieciom zabawy kasztanami, które liczyli, wąchali, opisywali i zbierali.  Na kolejnych zajęciach zebrane dary jesieni posłużą dzieciom do wykonania prac plastycznych o tematyce przyrodniczej.

 

Przedszkolaki doskonalą swoje umiejętności

Bez względu na to, czy dziecko uczęszcza do zerówki przedszkolnej czy szkolnej, nazywanej też „oddziałem przedszkolnym”, powinien uczyć się tego samego, czyli głównie zdobywać umiejętności niezbędne do rozpoczęcia nauki. Ważnym zadaniem będzie więc ćwiczenie sprawności manualnej i koordynacji ręka-oko. W zerówce przedszkolnej i szkolnej kładzie się też duży nacisk na rozwój społeczny i emocjonalny. więcej>>>

 

 

Przedszkolaki odkrywają świat dźwięków…

Bardzo ważną formą kształcącą umiejętność uważnego słuchania stanowią ćwiczenia w spostrzeganiu i odróżnianiu zjawisk akustycznych w przyrodzie i otoczeniu. Chodzi tu zarówno o znane dzieciom odgłosy (klakson samochodu, szczekanie psa, turkot kół, itp.) jak również dźwięki instrumentów o określonej i nieokreślonej wysokości brzmienia. Wykonanie zadań z tego zakresu wymaga od dzieci dużej koncentracji uwagi, dlatego też takie ćwiczenia powinny przebiegać w formie ciekawych zabaw pobudzających do aktywnego słuchania. więcej>>>


Wróć

cbk (2)

 

ws_certyfikat_A4_2013_2014_10100127