Współpraca z Poradnią Pedagogiczno – Psychologiczną…

Praca szkoły opiera się m.in. na współpracy z wieloma instytucjami, a szczególnie z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Jest to współpraca ważna, ponieważ dzięki specjalistycznym opiniom poradni, nauczyciele otrzymują informacje o uczniu, bardzo pomocne w dalszej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Propozycję skierowania do poradni składa się na podstawie obserwacji ucznia, analizy jego osiągnięć szkolnych i zachowania. Zazwyczaj wychodzi ona od wychowawcy lub polonisty. Oczywiście rodzic może również z własnej inicjatywy zgłosić się z dzieckiem na badania do poradni. Nie wymaga to żadnych uzgodnień ze szkołą.
Warto podkreślić, że tylko rodzic decyduje o tym czy udać się z dzieckiem do poradni czy nie. Pedagog, wychowawca inny nauczyciel, może jedynie sugerować konieczność przeprowadzenia badań psychologiczno – pedagogicznych dziecka, ale decyzja należy tylko do rodzica. Jeżeli rodzic udzieli informacji nt. wyników badań czy konsultacji – przekaże opinię czy orzeczenie – szkoła podejmie działania, stosowne do zawartych w uzyskanym dokumencie zaleceń.

Procedura :

  1. Rodzic kontaktuje się telefonicznie ze wskazaną poradnię i ustala termin pierwszej wizyty. Najczęściej jest proszony o dostarczenie następującej dokumentacji:
  • aktualnej opinii szkoły o trudnościach dziecka;
  • zeszytów szkolnych i innych prac dziecka do wglądu;
  • opinii innych poradni lub lekarskich;
  1. odbiera od pedagoga szkolnego opinię o dziecku przygotowaną przez szkołę (wychowawcę, polonistę, pedagoga) i przekazuje ją w poradni. Opinia ta może być dostarczona do poradni bezpośrednio przez szkołę;
  2. rodzic przekazuje (lub nie) wychowawcy (pedagogowi szkolnemu) uzyskaną w poradni opinię/orzeczenie;
  3. szkoła podejmuje działania, stosowne do zawartych w uzyskanym dokumencie zaleceń.

Nasza szkoła współpracuje z  poradnią:

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Radomiu

poradniaul. Kolejowa 15
26-600 Radom

Telefon: (48) 3633066

Fax: (48) 3633066

Dyrektor: Katarzyna Brodowska

 

 


Wróć