Rzucam i czytam – projekt czytelniczy 2016/2017

Na trzeciej godzinie lekcyjnej rozlega się długi dzwonek. To znak, że rozpoczyna się akcja  ,,Rzucam i czytam’’ promująca czytanie. Uczniowie przerywają swoje zajęcia lekcyjne i wychodzą na szkolne korytarze, aby zasiąść na parę minut do własnej lektury.  Starsi czytają samodzielnie  przyniesione książki, najmłodszym czytają wychowawcy. Po chwili z lekturą  wszyscy wrócili do swoich planowych zajęć. Tak w naszej szkole  17 listopada 2016r. wystartowała  akcja mająca na celu rozbudzanie zainteresowania  czytelnictwem.

Żyjemy w czasach, w których bardzo często korzystanie ze współczesnych technologii , zwłaszcza Internetu,  absorbuje młodych ludzi tak bardzo, że kontakt z wartościową lekturą staje się coraz rzadszy.  Zmiana tego stany rzeczy  i zachęcenie do osobistego kontaktu z książką nie jest łatwym  zadaniem łatwe. Jednak zgodnie z powiedzeniem „ Kropla drąży skałę” postanowiliśmy w naszej szkole zmierzyć się z tym problemem  poprzez akcję „Rzucam i czytam”. Parominutowe przerwy na czytanie to doskonała okazja do zainteresowania uczniów bogactwem świata „papierowych” książek  i zachęcenia do jego odkrywania. Społeczności uczniowskiej taki przerywnik w lekcjach bardzo się spodobał. Wśród przyniesionych przez młodych czytelników lektur  znalazły się te najchętniej przez nich czytane. W czasie tej „czytelniczej przerwy”   wymiano także komentarze  na temat czytanych pozycji. Dzięki  temu  niektórzy od razu sięgnęli po reklamowane pozycje. Liczymy na to, że dzięki tej i innym akcjom czytelniczym wzrośnie zainteresowanie dla czytania, a młodzi czytelnicy przekonają się, że wyprawa w świat stworzony  w ulubionej lekturze  może być niezapomnianą przygodą… i wspaniałą  zabawą wzbogacającą język i poszerzającą  horyzonty. Nasza szkolna akcja  ma wspierać dzieci w czytaniu dla przyjemności, pokazując im ile radości dają książki! Organizatorzy akcji  koordynatorzy  Wioletta Beszyga- Oparcik i Iwona Stefańska – Stanik wspólnie z wychowawcami  przez takie „przerwy na czytanie” pragną pokazać, że czytanie może być radosne i ciekawe. Czytanie jest bowiem podstawowym narzędziem myślenia  i zdobywania wiedzy. Dlatego warto kłaść duży nacisk  na naukę czytania. Bez tej umiejętności nie można odnieść sukcesu w szkole. I chociaż świat multimediów jest atrakcyjny, czytanie otwiera wiele możliwości. I warto pamiętać, że  rozczytane dzieci lepiej radzą sobie z nauką i łatwiej dostosują się do wymogów zmieniającego się świata.

dsc07264dsc07265dsc07266dsc07267dsc07268dsc07270dsc07271dsc07272dsc07273dsc07274dsc07275dsc07277dsc07279

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Wróć
    cbk (2)