„Hobbit, czyli tam i z powrotem” – drama na lekcjach języka polskiego.

Omawianie szkolnych lektur może zainspirować do podejmowania różnych działań, zwłaszcza tych nietypowych, które młodzi ludzie lubią najbardziej. Uczniowie cieszą się, kiedy lekcje polskiego zmieniają się w małe lub większe przedstawienia. Służy temu metoda dramy, od greckiego „drao”- działam, usiłuję. Celem tej metody jest pobudzenie aktywności ucznia oraz uczenie się przez aktywność. Okazję do jej  zastosowania mieli uczniowie klasy VIa na lekcji języka polskiego.  Pod bacznym okiem p. Agnieszki Rozwadowskiej wcielali się oni w rolę bohaterów powieści John R. R. Tolkiena pt. „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. W sali h3 pojawiło się 13 krasnali, Bilbo Baggins, Gandalf oraz narrator.  Na lekcji została wykorzystana jedną z metod dramy – improwizacja. Uczniowie nie wiedzieli wcześniej, że wcielą się w rolę bohaterów powieści fantazy, ale poradzili sobie z zadaniem bardzo dobrze. Na pewno „byciu w roli” pomogły  młodym aktorom drobne  rekwizyty  i kostium, które zawsze są w sali polonistycznej.  Stosowanie techniki dramowej sprawia, że problemy bohaterów literackich stają się bliższe uczniom, lepiej zapamiętują treść utworu i jego problematykę. Uczniowie VIa na pewno tę lekcję będą długo wspominać.


Wróć

cbk (2)

 

ws_certyfikat_A4_2013_2014_10100127