Wycieczka do Wrocławia

Wrocław to jedno z najpiękniejszych  miast w Polsce, zwane też „Wenecją północy”. Jego piękno mogli podziwiać uczniowie klas: 6a, 7a i 7b, którzy  wybrali się tam na wycieczkę  9 i 10 dnia czerwca 2022r.

Swoją przygodę we Wrocławiu  rozpoczęliśmy od zwiedzania najstarszej części tego miasta,  Ostrowa Tumskiego, którego historia sięga X stulecia. W XIV wieku wyspa przeszła pod władanie kościoła i właśnie zabytki sakralne są najcenniejszymi obiektami tej części Starego Miasta. Zobaczyliśmy m.in. Kościół św. Idziego, będący najstarszym z istniejących wrocławskich kościołów, gotycką Kolegiatę Świętego Krzyża i św. Bartłomieja oraz  największy na świecie pomnik Jana Nepomucena. Przeszliśmy most Tumski, zwany mostem zakochanych.  Zwiedzając miasto, co rusz napotykaliśmy wrocławskie krasnale, które wywoływały uśmiechy na naszych twarzach. Kolejnym punktem wycieczki był wrocławski rynek z jego pięknymi kamienicami. Odwiedziliśmy tam Muzeum Pana Tadeusza w Kamienicy Pod Złotym Słońcem, gdzie znajduje się oryginalny rękopis polskiej epopei narodowej. Muzeum łączy w sobie historię z nowoczesnymi technologiami. Odwiedziliśmy też Hydropolis – centrum wiedzy poświęcone wodzie.  9 stref tematycznych stanowi źródło wiedzy dla dzieci i dla dorosłych na temat wody, jej mieszkańców oraz znaczeniu dla człowieka. Jeszcze przed wejściem do budynku mogliśmy zobaczyć 46,5-metrowa drukarkę wodną, wyczarowująca ozdobne kurtyny wodne. Po tak licznych atrakcjach pierwszego dnia wycieczki udaliśmy się do hotelu na obiadokolację i zasłużony odpoczynek.

Drugi  dzień we Wrocławiu przywitał nas piękną pogodą. Po śniadaniu wybraliśmy się do Hali Stulecia, aby poznać historię jej powstania, warto wspomnieć, iż jest to jedno z 15 miejsc wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO w Polsce. Podziwialiśmy również Wrocławską Fontannę w Pergoli znajdującą się nieopodal. Następnie dotarliśmy na Rynek, gdzie w czasie wolnym zakupiliśmy pamiątki. Niemałych wrażeń dostarczyła nam kolejna atrakcja Wrocławia, a mianowicie Panorama Racławicka. Zostaliśmy przeniesieni na pole bitwy pod Racławicami, gdzie mogliśmy zobaczyć jak wojska pod dowództwem Tadeusza Kościuszko zwyciężają nad Rosjanami.

Po tej ekscytującej podróży po Wrocławiu, wyjechaliśmy w drogę powrotną. Wycieczka dostarczyła nam wielu wrażeń oraz wiedzy i pozostawiła wiele wspaniałych wspomnień.